Etiketler

, , ,


Sağlıklı beslenme artık çağımızın temel bir gereksinimi. Hangi gıdaya güveneceğini, ne yemen gerektiğini bilmeden yaşamak daha sonra başına çok büyük belalar açabilir. Gel beraber temel besinlerden biri olan yağlardan başlayarak bütün zararlı alışkanlıklarımızı değiştirelim!

Ekstra sızma zeytinyağı: Sadece bir kez preslenen zeytinlerden elde edilen bu yağ, bulabileceğin en saf ve en faydalı yağdır. Doğal zeytin tadından fazla şey kaybetmediği için, karakteristik lezzetini en iyi şekilde alabileceğin salatalarda kullanmalısın. Ekmek banmak mı? Tadına bakmak için neden olmasın? Ama alışkanlık hâline getirme. Unutma ki en faydalı yağ olmasına rağmen bir kaşığında 120 kalori var.

Naturel sızma zeytinyağı: Naturel ibaresini gördüğün zeytinyağlarını sıcak ve soğuk tüm yemeklerinde kullanabilirsin. Izgara edeceğin sebzelerin üzerine sürebilir, makarna soslarına ekleyebilirsin. Ayrıca yoğun zeytin tadından hoşlanmayanlar bu zeytinyağını sevebilir.

Tereyağı: Kalp sağlığı için tavsiye edilen bir yağ olmamasına rağmen, saf tereyağı sütten yapıldığı için bol miktarda protein içerir. Kek veya kurabiye yaparken miktarına dikkat ederek kullanabilirsin. Omletini ise az miktarda sıvıyağ ile pişirmeyi tercih et.

Keten tohumu yağı: Hafif ve lezzetli tadıyla taze sebze ve yeşilliklerin tadını zenginleştirir. Omega-3 kaynağı olan bu yağı salata sosuna eklemeyi dene.

Üzüm çekirdeği yağı: Sotelediğin sebzelere güzel bir lezzet verir. Yüksek ısıya dayanıklı bir yağ olduğundan güvenle kullanabilirsin. Hafif, yumuşak ve meyveli bir tadı vardır. Bu nedenle keklere de çok yakışır. E Vitamini yönünden zengin bir yağdır.

Kaynak: Womenshealth Türkiye