Etiketler

, , , , , ,

İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde yaşayan insanlar stresli ve yoğun geçen gündelik hayat başta olmak üzere birçok nedenden dolayı uyku problemi çekiyor. Her gün yüz binlerce kişi ölüm riskini arttırdığı kanıtlanan uyku haplarını kullanıyor.

ABD’nin Wyoming eyaletindeki Jackson Hole Centre for Preventive Medicine ve Kaliforniya’daki Scripps Clinic Viterbi Family Sleep Centre’da yürütülen araştırmada, uyku hapı verilen kişilerin, ilaç kullanmayan insanlara kıyasla, 2,5 yıllık süre içinde ölme olasılıklarının 4,6 kat fazla olduğu belirlendi. Genel olarak, uyku ilacı kullanmayan her 80 kişiden birine (23.674 kişiden 295′i) kıyasla, uyku ilacı kullanan 16 hastadan biri (10.531 kişiden 638′i) öldü. Artan risk oranı, kalp ve akciğer hastalıklarıyla, sigara ve içki kullanımı gibi diğer unsurlar dışarda bırakılarak hesaplandı.

Uyku haplarının kişinin uyku sırasında nefes alma düzenini değiştirebildiği ve daha fazla intihar riskiyle bağlantılı olabileceği de kaydedildi. Yapılan araştırmada yüksek dozlarda uyku hapı kullananlarda kanser olasılığının da arttığı belirtildi ve uyuşturan ilaçların getirebileceği yararların yol açacağı tehlikeleri haklı çıkaramayacağı; kısa süreli kullanımın bile haklı gösterilemeyeceği vurgulandı.

Yapmayın! Doğal yollar varken haplara başvurmayın, vücudunuza zarar vermeyin.

Uyuyamıyorsak ne mi yapmalı? 

Yatağa girmeden birkaç saat önce sıcak bir banyo yapın, dinlendirici bir kitap okuyun ya da sakinleştirici bir müzik dinleyin. Hafta sonları da dahil olmak üzere her zaman aynı saatte yatın, böylece vücudunuzu belirli bir saatte uyumaya alıştırırsınız. Yatak odanızın sessiz olmasına özen gösterin. Pencerelere ışık geçirmeyen panjur veya perde taktırın, temiz hava daha rahat uyumanızı sağlar. Kış mevsiminde bile odanızı sık sık havalandırın.

Hala uyumakta güçlük çekiyorsanız bir bardak yeşil çay veya ballı ılık süt üzerine İngiliz tuzlu (magnezyum sülfat) sıcak suyla banyo yapın. İngiliz tuzunda bol miktarda bulunan magnezyum kas gevşetici ve sakinleştirici özelliklere sahiptir. 250 gram İngiliz tuzu serptiğiniz küvetinizi sıcak suyla doldurun. Banyonun gevşetici etkisini arttırmak için on damla lavanta esansiyel yağı ilave edin. 20 dakika kadar dinlendikten sonra artık derin bir uykuya hazırsınız.

Nasıl? Esnemeye başladınız bile değil mi? 🙂