Etiketler

, , , , , , ,

Dik durmanın ayrıcalık sayıldığı zamanları yaşıyoruz, farkında mısın? Oysa ki kambur duruş (kifotik yapı), bedenimizin kabul etmek istemediği, doğamıza aykırı bir durum. Ofis içi hareketsiz hayat, bilgisayar başında geçirilen uzun saatler, rahatsız koltuklar, direksiyon başında tüketilen dakikalar insanları doğal duruşlarından uzaklaştırıyor.

Karın ve sırt kaslarının zayıf oluşu kambur duruşu tetikleyen durumlardır. Doğal yapımıza aykırı olan bu duruş, aynı zaman da boyun, omuz ve sırt ağrılarına da sebep olur.

Dik durmak, eklemlerin uzun ömürlü olmasında etkilidir. Düzgün duruş esnasında, kaslarımız dengeli çalışarak, eklemlere dengeli yük dağılımını sağlar. Böylelikle, eklemlerin yıpranması engellenmiş olur.

Solunum ve dolaşımın normale dönmesini sağlar.

Çene, boyun ve sırt eklemlerinde aşınma sonucu oluşabilecek ağrıları engeller, karın kaslarının güçlü kalmasını sağlayarak, bel fıtığı oluşma riskini azaltır.

Ayrıca, dik durmak kendine güveni sembolize eder. Kambur duruş beyne saklanma, kendini saklama sinyali gönderir. Kendine güvenen kişiler, kendilerini saklamak istemezler.

Dik duruş, göğüslerin ve kalçaların da dik durmasına sebep olur, boyu daha uzun gösterir. Kısacası daha güzel görünmeyi sağlar.

Omurganın doğal pozisyonunu korumayı ve bu pozisyonu güçlendirmeyi prensip edinmiş pilates ve yoga ile ilgelenerek, hem zihnin hem de bedenin için güzel bir adım atabilirsin.

İlerleyen günlerde, sana omurganın doğal duruşu için bir kaç hareket önerisi gelecek. Bence şimdiden dik durmayı deneyebilirsin 😉