Etiketler

, , , , ,

pilatesbebekPilates yapmaya başlamadan önce, bir kaç hareket izlemiştim. Pilates bana çok kolay görünmüştü. Hareketler sanki hiç zorlayıcı değilmiş gibiydi. Pilates dersine ilk katılışım da, sırılsıklam terlediğimi, çok zorlandığımı, ertesi gün bütün vücudumun kaslarının ağrıdığını hatırlıyorum. Çok şaşırmıştım..Hatırladığım bir şey daha var, sanki vücudum nefes almış gibiydi. Derslere devam ettikçe, sırtım ağrımadan uyanmaya, her hangi bir şeye daha çok konsantre olmaya, daha sakin olmaya, bedenimi daha iyi tanımaya hatta daha az üşümeye başlamıştım.

Daha sonradan öğrenecektim ki; pilates’in, üstünde önemle durulması gereken ilkeleri varmış meğersem. Ben bu önemli ilkeleri bilmeden, etkilerini hayatımda yaşamaya başlamışım.

Örneğin “Nefes” ilkesi.. Pilates hiç yapmadıysan bile, “nefes”in pilates için önemli bir yeri olduğunu duymuş olabilirsin. Nefes, zihin ve beden arasında ki esas bağlantı noktasıdır. Konsantrasyonu arttırır. Yaptığımız hareket ile ilgili farkındalık yaratır, dokularımız arasında ki oksijen geçişini sağlayarak, akciğerlerimizin kapasitesini yükseltir. “Nefes”, pilates hareketlerinin her birine entegre edilmiştir.

Nefes alırken, vücudumuzu dinleriz. Nefese odaklanmak, kendine odaklanmak demektir. Kendine derken, var oluşundan bahsediyorum. Sevgilinden, okulundan, işinden, ailenden değil 🙂 Sahip olduklarını, isminin başına konan sıfatları zihninden çıkartırsan eğer, geriye SEN kalırsın. Yani geriye “sonsuz güç” kalmış olur.. Gün içerisinde, hayatında olup bitenden uzaklaşıp, kısa bir süre de olsa, sonsuz gücüne odaklanman, hayatında sonsuz değişikliklere sebep olur 🙂

“Konsantrasyon” pilates’in bir diğer önemli ilkesi. Pilateste bir hareketi kaç kere yaptığından çok, hareketi nasıl yaptığın önemlidir. Konsantre olarak yapılmış 5 hareket, konsantre olmadan yapılmış 10 hareketten daha iyidir. Konsantrasyon, hareketten beklenen etkiyi alabilmek için çok önemli bir prensiptir. Doğru nefes tekniği, harekete konsantre olmaya yardımcı olur.

Konsantrasyon’un günlük yaşamda, bir iş yaparken, biriyle konuşurken, bir şeyler okurken ne kadar önemli olduğunu mutlaka sen de deneyimlemişsindir. Konsantre olamamak, başarı düzeyini negatif anlamda etkiler, ve kişinin hayatında ciddi bir soruna sebep olur. Her hangi bir şeye, gereğinden fazla zaman ayırmak zorunda kalırsın. Odaklanarak okuduğun bir yazıdan anladıkların ile odaklanmadan okuduğun bir yazıdan anladıkların, şüphesiz ki farklı olacaktır. Dolayısıyla hareketten verim almak için, pilateste konsantrasyon ilkesi oldukça önemlidir.

Pilatesin 2 tane ilkesinden kısaca bahsetmiş olduk. Hareket esnasında sağlamaya çalıştığın bu prensipler, zamanla hayatının içine girmiş oluyor. Pilates, yaptığın işe olan farkındalığını arttırıyor, odaklanmanı güçlendiriyor, en önemlisi de senin başlı başına bir güç olduğunu sana hatırlatıyor.