Etiketler

, , , , , , , , ,

Kabul edelimImage sabahları 5-10 dakika fazla uyumak için feda edemeyeceğimiz pek bir şey yok. Akşam uyumadan önce alarm kurarken herkes vaktinde uyanmayı, güzel bir duş aldıktan sonra keyifli bir kahvaltı etmeyi planlıyor, sabah olduğunda işler değişiyor. Alarm çalar çalmaz duştan ikinci çalışında ise kahvaltıdan vazgeçiliyor.

Peki şunu biliyor musun?

Gece boyunca 6-8 saat uyuyan bir insanın bir deyişle metabolizması da uyur. Gece boyunca ancak bazal metabolik faaliyetleri sürer. Bazal metabolizma vücudun temel gereksinimleri (nefes alıp vermek, kalp ritmini ve kan dolaşımını sağlamak gibi temel fonksiyonlar) için kullandığı enerji demektir. Bu yüzden sabah kalktığında metabolizman uyanmamıştır, uyuyan metabolizmanı hızlandırmak için mümkün olan en kısa sürede kahvaltı yapman gerekir. Bu, vücudundaki sindirim enzimlerini, sindirim sistemini, hormonlarını ve insülini uyarır.

Kahvaltı etmezsen ne olur?

Kulağa çok klişe geliyor ama sabah kahvaltısı gün boyunca alınan öğünler içerisinde gerçekten en önemli olanıdır. Güne hem daha iyi başlamak hem de günün daha iyi geçmesini sağlamak için sabah kahvaltısı mutlaka atlanmamalıdır. Akşam yemeği ile sabah kahvaltısı arasında yaklaşık 12 saatlik sürede vücut kandaki besinlerin hemen hemen tümünü kullanır. Kan şekeri düşer. Dikkatte azalma, baş ağrısı ve yorgunluk hissi artar. Aynı zamanda vücudundaki besin depolarının azalmasına bağlı olarak hastalıklara karşı direnç azalır. Metabolizma hızı azaldığı için kilo almaya yatkınlık artar.

Sabah yola çıkmadan önce benzin lambanın yandığını görsen yola o şekilde çıkmazsın değil mi? Büyük bir ihtimalle yolda kalacağını düşünürsün. “5 dakika daha uyuyayım bugün benzin almasam da olur.” demezsin.

Peki bunu neden kendine yapıyorsun?