Etiketler

, , , , , ,

Tahin mucizevi bir besin!

Pekmezin muhterem eşi.

Tahini çok kısıtlı biçimlerde tüketiyoruz. Genelde yanında bol ekmek yiyerek tükettiğimiz tahin-pekmezin dışında da, tahini sofralarda bulundurmak lazım.

Tahin yüksek bir protein kaynağı. Bu nedenle tok tutma özelliğine de sahip. Ayrıca E vitamini açısından oldukça zengin, ve güçlü bir antioksidan.

İdrar söktürücü etkisi var. Damar sertliğini ve tıkanmaları da engelliyor.

Vücuda alınan ağır metaller (ki sen almazsın), radyasyon (dikkat edersin), ve bazı ilaçların (sen öyle her ağrıda ilaca sarılmazsın da ben yine de söylüyorum) yarattığı toksinlere karşı da koruma sağlar.

Ve gerçek bir enerji kaynağı.

Tahin gerçekten muhteşem!

Peki tahini sofrada daha çok nasıl kullanabiliriz?

fotoğraf (54)

Mesela yandaki gibi salata sosu yapabiliriz!

Hemen burun kıvırma, muhteşem bir lezzet, gerçekten mutlaka denemelisin.

Ben bugün senin için biraz üstünde çalıştım bu konunun, ve ortaya harika bir lezzet çıktı.

½ çay bardağı tahin

½ limon suyu

½ çay bardağı su

2 diş sarımsak

kullanarak kısa sürede salatanı renklendirebilir, zararlı soslara bulaşmak zorunda kalmazsın. Tahinin içerdiği yoğun protein ise seni oldukça tok tutar, aynı zamanda da sana enerji verir.

Tüm malzemeleri bir kabın içinde karıştır, çatalla çırpabilirsin yavaşça. Çünkü tahin, limonu pek sevmiyor, hemen sertleşiyor. Su yardımıyla karışımı yavaş yavaş inceltebilirsin.

fotoğraf (55)

Hadi üşünme dene bunu!

Hatta yorumlarını da bana gönder, ne dersin?

Afiyet olsun!