Etiketler

, ,

ImagePilates ile ilgilenmeye başladıktan sonra, pilates ile ilgilenen insanlarla iletişime girmeye, tanışmaya başlamıştım. Bu insanların çoğu, pilatesi hayatlarının bir parçası haline getirmişti. Hepimiz bedenimizde ve zihnimizde yarattığı muhteşem değişimlerden ötürü pilatese hayranken bir kısım insan vardı ki onların pilates tutkusu, hayranlıktan öte minnet doluydu. Nedeni ise bu insanların kaybettikleri sağlıklarına pilates ile tekrar kavuşmalarıydı. Geçirilen bazı kazalar sonucu, omurilik problemleri yaşayan, oturup kalkmakta zorluk çeken ve diğer çeşitli sağlık problemleri olan insanlar pilates ile eskisinden çok daha sağlıklı olarak hayatlarına devam etmekteydiler.

Pilatesin çıkış amacının “şifa” olduğunu unutmamalıyız.

Joseph Pilates 1880 yılında Almanya’da dünyaya gelmiş ve çocukluğu boyunca raşitizm ve astım hastası olduğundan dört duvar arasında yaşamak zorunda kalmıştır. Doktorlar ailesine fazla yaşamayacağını söylese de o vaktini tıp ve Uzakdoğu sporları kitaplarını okuyarak geçirdi ve bu iki hastalıktan kendisini kurtarmak için çok çalıştı. Amacı, tıp ve spor kitapları okuyarak kendi hastalıklarına çözüm aramaktı. Bu nedenle yoga, kayak, dans, savunma sporu ve ağırlık çalışmaları üzerinde uzmanlaştı ve tüm bunların birleşimi olarak pilatesi yarattı

Birinci Dünya Savaşı başladığı sıralarda İngiltere’de İngiliz polislerini çalıştırıyordu. Savaşın başlamasıyla Joe Pilates, Alman uyrukluların alıkoyulduğu bir kampa alındı ve daha sonra “Contrology” diye adlandıracağı metodunu oluşturacak orijinal egzersizlerini bu kampta geliştirmeye başladı. Kampta bulunanlara, kendi yarattığı egzersizler ve aletler ile çalışmalar yaptırdı ve 1918’de pek çok kişinin ölümüne neden olan grip salgınından Pilates’in kampındaki askerler bağışıklık sistemleri çok güçlü olduğu için etkilenmeyince uyguladığı teknik ön plana çıktı.

Pilatesin diğer egzersiz yöntemlerinden farkı ne?

Pilatesi diğer egzersiz yöntemlerinden ayıran en önemli fark, bu egzersizin vücut kas yapısını bir bütün olarak benimsemesidir. Klasik egzersizlerde zayıf kaslar zayıflama, güçlü kaslar güçlenme eğilimindedir. Bu da dengesiz kas yapısına, kronik bel ağrılarına ve sakatlanmalara yol açar. Pilates egzersizlerinin en temel amacı, karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmaktır. Her harekette karın kaslarını hedef alan pilates egzersizleri, tüm kasların uyum halinde çalışmasını sağlar. Doğru yapılan Pilates egzersizleri ile düzgün duruş, sağlam bir omurga ve kas yapısına sahip olabilirsin.

 Eğer 30 yaşındaysanız ve omurganız esneyemeyecek kadar sertse yaşlısınız. 60 yaşında olsanız bile omurganız tamamen esnekse, gençsiniz

-Joseph Hubertus Pilates