sakin

Endişe ve stres hepimizin hayatında. O kadar bu durumu kabullenmişiz ki onu büyük bir şehirde yaşamanın, iyi bir işte çalışmanın, çocuk sahibi olmanın bir bedeli olarak görüyoruz. Ancak stresin hayat kalitemizi düşürmekten çok daha ciddi sorunlara yol açtığı da ortada. Uzun süreli yaşanan stres böbrek üstü salgı bezlerine zarar verir. Bu durum ise bağışıklık sistemini zayıflatarak hastalıklara sebep olur. Stresli dönemleri atlatmak için en önemli çözüm stresin kaynağını bulmak olsa da bu süreçte birkaç öneri rahatlaman ve sakinleşmen için sana yardımcı olacaktır.

Böbrek üstü (adrenal) salgı bezleri hormon sistemimizin hayati önem taşıyan bir parçasıdır. Vücudumuzun stres karşısında gösterdiği tepkide belirleyici rol oynarlar. Böbrek üstü bezlerini yoran kahve, şeker ve alkolden uzak durmaya çalış. C vitamini, B5 ve B6 vitaminleri, magnezyum ve çinko, böbrek üstü bezlerini güçlendirir.

Brokoli, taze kırmızı biber, çilek ve portakal gibi meyve ve sebzeler C vitamini yönünden zengindir.

Avokado, yumurta, tavuk, mantar, somon balığı ve yoğurtta bol miktarda B5 vitamini bulunur.

Mercimek, alabalık, soya fasulyesi, ton balığı ve muz B6 vitaminince zengindir.

Balkabağı, susam, kara fasulye, istiridye ve midye ise çinko zenginidir.

Magnezyum açısından zengin besinler arasında da badem, mısır, tofu ve balık sayılabilir.

Psikolojik stres durumunda bu besinlerden yardım alabilirsin. Böbrek üstü bezlerini güçlendirmek için günde 100 mg B vitamini, 500 mg magnezyum ve 1000 mg kalsiyum almak yeterlidir ve seni sakinleştirecektir. Her ne kadar en doğal ve iyi yöntem bunları besinlerden almak olsa da gereken durumlarda besin takviyelerine de başvurulabilir.

Stresle başa çıkmanın bir diğer yolu ise lavanta koklamaktır. Stres ve endişeyi yenmek için bir mendile bir damla lavanta esansiyel yağından damlat ve kokla.

2 dakikalık bir egzersiz

Yavaş yavaş ve derin nefesler alarak zihnine ve vücuduna gevşemesi gerektiğini söylemiş olursun. Rahat bir şekilde uzan veya otur. Ağzını kapa, içinden beşe kadar sayarken burnundan yavaş yavaş nefes al. Sonra içinden ona kadar sayarken bütün nefesini ağzından yavaş yavaş ver. Acele etme. Nefes alırken harcadığın zamanın iki katı bir sürede nefesi vermeye dikkat et. Bu şekilde 5 defa nefes al ve ver. Günde en az iki defa ve gergin veya endişeli hissettiğin zamanlarda bu egzersizi tekrarlama, ardından da strese iyi gelen bir bitki çayı içmek rahatlamana ve sakinleşmene yardımcı olacaktır.